دفتر تجاری ایران در چین دایر شد

دفتر تجاری ایران در چین دایر شد

عضو هیئت رییسه اتاق ایران از راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در چین خبر داد ونسبت به موقعیت های اقتصادی پیش رو اظهار امیدواری کرد..

*** راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در چین

به نقل از خبرگزاری صنایع , غلامحسین جمیلی طی نشستی با نمایندگان تنی چند از شرکت‌های بزرگ دولتی با اشاره به تکلیف ستاد اقتصاد مقاومتی و درخواست وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت به اتاق ایران برای راه اندازی دفاتر تجاری در کشورهای انگیزه و منطقه و با اعلام این خبر , اعلام کرد :

وضعیت در حال تغییر است و برای حضور در بازارهای بین‌المللی , فشارهای بسیاری بر شرکت‌های ایرانی وارد میاید و از طرفی برای حمایت از این شرکت‌ها تکالیفی به عهده اتاق ایران نهاده شده که در همین راستا لازم است قدم‌هایی را برداریم .

رویکرد اتاق ایران به سمت گسترش بازارهای صادراتی کشور , خدمت‌رسانی , بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود و همسو کردن تلاش‌هایی که در این سمت صورت میگیرد , بسیج تجهیزات و ساخت یک کانون قدرتمند برای بازتاب خوب تر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در کشور چین , آن چیزی است که دنبال می کنیم .

بدون شک همراهی شرکت‌های بزرگ با این ماجرا ضرب آهنگ تأسیس دفاتر تجاری اتاق ایران را سریع‌تر و آسان‌تر خواهد کرد .

آنچه حضور و مشارکت در این برنامه را معنا می دهد , نوسانات و تغییراتی است که در آینده صورت می‌دهد چراکه شرایط تجارت و سرمایه‌گذاری برای ایرانیان تا همیشه بر همین منوال نخواهد بود .

*** بهره‌مندی از فرصت مناسب

عضو هیئت رییسه اتاق ایران در پایان دقت به برنامه‌های بلندمدت در این دفتر کار تجاری را رویکرد اصلی آن عنوان کرد و خاطر نشان نمود :

مشارکت شرکت‌های بزرگ می‌تواند شأن و رده این دفتر تجاری را بالا ببرد و درمقابل این مرکز هم قادر به ارائه خدمات کیفی و کمی تر به افراد خواهد شد .

اتاق مشترک ایران و چین در کشور چین از مقام خوبی برخوردار بوده و انعکاس آنچه از سمت اتاق مشترک مطرح شود , جلوه و اعتبار متمایزی در‌این مرزو بوم دارد .

به این ترتیب در این شرایط می‌توان از مجال موجود بهترین بهره را ببریم و تلاش داریم تا قبل از پایان سال میلادی جاری این دفتر را فعال سازی کنیم .

*** توسعه و گسترش صادرات

او با اشاره به مشقت بار شدن وضعیت کار در کشورهای مختلف از جمله چین برای شرکت‌های ایرانی , اعلام کرد :

تأسیس این دفتر تجاری را که به منزله سفارت اقتصادی ایران است را راهکاری برای حل مساله و دغدغه‌های شرکت‌های فعال در این بازار می‌دانیم و می‌توان با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر , مشکلات را برطرف کرد و رویه را برای ادامه فعالیت‌های صادراتی و وارداتی گشوده نگه داشت .

حریری با توجه به نیاز شرکت‌های مختلف به اطلاعات از بازار هدف و قوانین حاکم بر آن , اظهار‌کرد :

اتاق‌های مشترک همواره یکی وظایفی که به عهده داشته‌اند این بوده تا داده ها مایحتاج شرکت‌ها و اعضای خویش را از بازار مرزو بوم انگیزه , ارائه دهند .

رییس اتاق مشترک بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و چین در پایان , خاطر نشان کرد :

این قضیه یکی خدماتی است که بوسیله محل کار تجاری ارائه خواهد شد .

مشاوره‌های حقوقی , بررسی بازار چین و اعتبارسنجی مشتریان چینی هم بوسیله اتاق مشترک انجام می‌شده و خواهد شد .

در‌این برهه زمانی رویکرد اصلی , توسعه و گسترش صادرات است .

در نتیجه توان خویش را بر این زمینه متمرکز کرده‌ایم . بدون شک بازارسازی و سعی برای حضور گسترده‌تر تولیدها و سرویس ها ایرانی در حوزه‌های متعدد از جمله برنامه‌هایی است که دنبال می کنیم .

بر پایه ی برنامه عصر نهم هیئت رئیسه اتاق ایران , دفتر ها بازاریابی به منظور توسعه و گسترش صادرات برون مرزی حداقل در پنج کشور هدف از جمله چین , هند , ترکیه , عراق و امارات تا پایان عصر بایستی تاسیس شوند که اکنون دفتر ها تجاری اتاق ایران در دو شهر آستاراخان روسیه و دمشق سوریه در مرحله فعال‌سازی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

scroll to top